Κυριακή, Οκτώβριος 22, 2017

Πώς οι αλλαγές στην πολιτική του Facebook για τους διαγωνισμούς επηρεάζουν τις στρατηγικές των επιχειρήσεων.

Πώς οι αλλαγές στην πολιτική του Facebook για τους διαγωνισμούς επηρεάζουν τις στρατηγικές των επιχειρήσεων.

Tof acebook πρόσφατα έκανε πιο εύκολη τη διαδικασία διαχείρισης των διαγωνισμών και των προωθητικών ενεργειών των επιχειρήσεων, από τη σελίδα τους σε αυτό, μειώνοντας την ανάγκη να απευθύνονται σε άλλες εφαρμογές και σε τρίτους. Αυτό διευκολύνει στο να αποκομίσουν μετρήσιμα μεγέθη μέσω απλών δημοσιεύσεων. Αρκετοί εμπειρογνώμονες του κλάδου, έκαναν διάφορες εκτιμήσεις, για να διαμορφώσουν τις προτάσεις βέλτιστης αξιοποίησης των αλλαγών αυτών, από πλευράς επιχειρήσεων. Οι σημαντικότερες από αυτές παρατίθενται σε αυτό το άρθρο.

 

Ο ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της AgoraPulse, EmericErnoult αναφέρει:

 

«Αν οι επιχειρήσεις έχουν ένα μικρό ακροατήριο και θέλουν να προσφέρουν ένα βραβείο, τώρα πια έχει γίνει απλούστατο. Οι χρήστες θα μπορούν να σχολιάσουν ή να πατήσουν το κουμπί «μου αρέσει» ή  αναδημοσιεύσουν μια συγκεκριμένη δημοσίευση στη σελίδα της επιχείρησης στο Facebook,και ο νικητής επιλέγεται ανάμεσα σε αυτούς.

 

Πολύ γρήγορο, πολύ απλό και δωρεάν! Υπάρχει η πρόσθετη δυνατότητα να πληρώσει κάποιος για μια διαφήμιση ή για την προώθηση κάποιας δημοσίευσης, προκειμένου να απευθυνθεί σε μεγαλύτερο ακροατήριο από αυτό που συνιστούν οι φαν της σελίδας. Το κομμάτι της διαφήμισης είναι ίσως το μοναδικό κίνητρο για να αλλάξει το μέσο (Facebook) τους κανόνες του, αλλά αυτό είναι μία άλλη ιστορία.

 

 Ένα καλό παράδειγμα είναι το εξής: μία μικρή επιχείρηση με κάποιους χιλιάδες φαν που θέλει να προωθήσει ένα νέο προϊόν και θέλει οι φαν και το ευρύ κοινό να μάθουν για αυτό ταυτόχρονα, μπορεί να κάνει το εξής: Να δημιουργήσει μία ανακοίνωση σχετικά με την προώθηση του προϊόντος, συμπεριλαμβάνοντας μια ωραία εικόνα, και να ζητήσει από τους φαν, να βρουν ένα όνομα για το νέο προϊόν, αφήνοντας ένα σχόλιο. Κατόπιν να διαλέξει το όνομα που της αρέσει, αναδεικνύοντας το νικητή.»

 

ΗΔιευθύνουσαΣύμβουλοςτου We Are Social US, New York, Leila Thabet σημειώνει:

 

«Από τη στιγμή που τόσες πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν αυτή την προσέγγιση με τέτοιου είδους διαγωνισμούς για την προώθηση των προϊόντων τους, είναι λογικό το Facebook να κάνει αυτές τις αλλαγές που πιθανόν να φέρουν έσοδα.

 

Οι επιχειρήσεις πρέπει να επωφεληθούν από τα μειωμένα κόστη αυτών των διαγωνισμών και αυτού του τρόπου προώθησης,  και πιθανόν να έχουν μεγαλύτερη ανταπόκριση μια και τα NewsFeed, στα οποία δίνεται η έμφαση, είναι το σημείο που οι χρήστες εστιάζουν πρώτα την προσοχή τους. Οι αλλαγές αυτές επιτρέπουν επιπλέον στις επιχειρήσεις να είναι πιο ευέλικτες σε ό,τι αφορά τις διαφημιστικές τους καμπάνιες.

 

Ωστόσο αυτές οι υπηρεσίες δεν θα σημάνουν το τέλος των υπολοίπων εφαρμογών, γιατί δεν δίνουν τη δυνατότητα διαχείρισης ψηφοφοριών μεγάλου εύρους μια και λειτουργούν χειροκίνητα και αυτό ελλοχεύει κίνδυνο σφαλμάτων στην εξαγωγή αριθμητικών συμπερασμάτων.

 

Τελικά, ίσως αυτές οι αλλαγές να εννοούν περισσότερο μικρές επιχειρήσεις με περιορισμένο budget που έτρεχαν και πριν τέτοιου είδους καμπάνιες παραβιάζοντας το νομικό πλαίσιο που ίσχυε πριν το καταργήσει το Facebook. Επίσης είναι πιθανό να δούμε να αναπτύσσονται, περισσότερες προωθητικές ενέργειες μικρής κλίμακας, από μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις. Το μεγαλύτερο κέρδος από αυτή την κίνηση το έχει το Facebook, το οποίο θα δει τα έσοδά του να αυξάνονται από τον ανταγωνισμό των επιχειρήσεων, που επιθυμούν οι διαγωνισμοί τους και οι προωθητικές καμπάνιες τους να εμφανίζονται συχνότερα στα NewsFeed.»

 

 

Ο Πρόεδρος και Στρατηγικός Αναλυτής της  KRDS Asia, Preetham Venkky, εκφράζει την εξής άποψη:

 

«Παρά την αλλαγή στις πολιτικές του Facebook , το να τρέξει μια επιχείρηση ένα διαγωνισμό στη σελίδα της σε αυτό, μπορεί να αποδειχθεί δύσκολο έργο.  Ας υποθέσουμε ότι δημιουργείται μια ψηφοφορία φωτογραφίας. Αν το βραβείο είναι ελκυστικό θα ψηφίσουν χιλιάδες άτομα, πράγμα που καθιστά αδύνατο για τον διαχειριστή του διαγωνισμού να ταξινομήσει τα στοιχεία που συνέλεξε, για να τα χρησιμοποιήσει στη συνέχεια . Υπάρχει επίσης η πιθανότητα διαγραφής οι χρήστες να επιθυμούν να διαγραφούν μετά το πέρας του διαγωνισμού. Σε μια άλλη περίπτωση, δεδομένου ότι οι χρήστες μπορούν να επεξεργαστούν τα σχόλια τους, θα μπορούσαν να αλλάξουν τη συμμετοχή τους με βάση το πώς οι άλλοι χρήστες ανταποκρίνονται.

 

Είναι αρκετά περίπλοκο να διαχειριστεί κάποιος όλες αυτές τις πληροφορίες. Επίσης, δεν είναι ασυνήθιστο οι συμμετέχοντες στο διαγωνισμό να μιλούν αρνητικά για ένα προϊόν, αν το αποτέλεσμα του διαγωνισμού δεν είναι τεκμηριωμένα δίκαιο. Οπότε οι ηττημένοι μπορούν να οδηγήσουν σε αρνητική δημοσιότητα, σε αντίθεση με την θετική ανταπόκριση και ανατροφοδότηση που θα περίμενε η επιχείρηση που έκανε το διαγωνισμό.

 

Μετά την ανακοίνωση των αλλαγών, αναφέρεται ξεκάθαρα  στο Facebook , ότι αυτό απαλλάσσεται από κάθε νομική ευθύνη σε ότι αφορά την δίκαιη έκβαση των διαγωνισμών  και αυτή βαραίνει πλέον τις επιχειρήσεις.

 

Ωστόσο το Facebook προσπαθεί πάντα να κάνει αλλαγές στις πολιτικές του, από τις οποίες οι χρήστες και οι επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν.   Με το σωστό σχεδιασμό, οι επιχειρήσεις μπορούν πλέον να διαχειρίζονται εύκολα διαγωνισμούς στη σελίδα τους σε αυτό και να διαχειρίζονται την κοινότητά τους πιο δημιουργικά. Άλλωστε η αυξημένη συμμετοχή από μια βάση ενεργών οπαδών δεν μπορεί ποτέ να θεωρηθεί κακή έκβαση.»

 

Τέλος ο Διευθύνων Σύμβουλος και Ιδρυτής της  Badgy, Rob Kischuk, δηλώνει:

 

«Οι αλλαγές στις πολιτικές του Facebook πάντα μπορούν να αποδειχθούν μια καλή ευκαιρία. Η Zynga προσέφερε νέα χρεογράφα με δημόσια εγγραφή (IPO) μέσω του Facebook. Ήδη πολλοί διαφημιστές ηλεκτρονικού εμπορίου και αγαθών έχουν κερδίσει την μάχη των NewsFeed παρά τους πρότερους περιορισμούς. Τώρα, έχουν την ευκαιρία να ανταμείψουν τους οπαδούς για τα σχόλια και τα like στις δημοσιεύσεις τους. Οι καλύτερα ενημερωμένοι διαφημιστές όπως της εταιρείας Manolia Pictures έχουν ήδη ξεκινήσει διαγωνισμούς ανταμείβοντας τους οπαδούς για τα σχόλια στις δημοσιεύσεις τους.

 

Αυτό θα αυξήσει την αποδοτικότητα των δημοσιεύσεων αυτών. Χρησιμοποιώντας εφαρμογές και ταυτόχρονα χτίζοντας διαρκείς και αμοιβαίες σχέσεις με τους πελάτες μέσω των social media, οι διαφημιστές θα κερδίσουν μια βάση δεδομένων με e-mail από τους χρήστες του Facebook, ενδιαφέροντα αριθμητικά δεδομένα, συνεχή και αυξανόμενα κέρδη καθώς και απήχηση από τις δημοσιεύσεις τους.

 

Με τη χαλάρωση των περιορισμών, το Facebook έχει καταστήσει εύκολο για κάθε σελίδα προϊόντος,  να τρέξουν  διαγωνισμοί, αλλά έχει επίσης καταστήσει εύκολο για πολύ μεγαλύτερες σελίδες να εκμεταλλευτούν αυτό το σύστημα δημιουργώντας πιο ελκυστικές δημοσιεύσεις, ανταμείβοντας άμεσα όσους ανταποκρίνονται και αλληλεπιδρούν.  Τίποτα στις νέες οδηγίες δεν εμποδίζει τις σελίδες από το να προβούν σε άμεσες ανταμοιβές των οπαδών για τα like και τα σχόλια στις αναρτήσεις. Ενώ οι αλγόριθμοι που καθορίζουν τα φίλτρα του Facebook, εντοπίζουν το spammy περιεχόμενο και το περιορίζουν, μπορούν να αναπτυχθούν πολύ καλές στρατηγικές μαρκετινγκ.

 

Αυτή η νέα προσέγγιση στους διαγωνισμούς είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα έχει μεγάλη απήχηση και η κατάσταση θα βγει εκτός ελέγχου, οπότε θα χρειαστούν κάποιοι διορθωτικοί περιορισμοί στις τωρινές αποφάσεις. Όπως συνέβη και με τη Viddy, οι εταιρείες που θα χτίσουν όλη τη στρατηγική τους γύρω από αυτές τις αλλαγές θα γνωρίσουν ανάπτυξη αλλά θα αποτύχουν όταν λάβουν χώρα οι περιοριστικές αυτές αλλαγές.

 

Οι επιχειρήσεις που έχουν ισχυρές εταιρικές στρατηγικές όμως, μπορούν οπορτουνιστικά να αδράξουν αυτή την ευκαιρία και να χτίσουν μια βάση δεδομένων από τους χρήστες που θα περιλαμβάνει πέραν των άλλων λίστες με e-mail. Τέλος, οι διαφημιστές θα πιέσουν την κατάσταση και θα εκμεταλλευτούν περισσότερο τους χαλαρούς περιορισμούς, τουλάχιστον για λίγο ακόμα»

 

Πηγή http://www.insidefacebook.com

 

 

 

Scroll to top